Město Zlín spustilo nové webové stránky, které jsou pro uživatele přístupnější a jednodušší. Do půl roku by se měly rozšířit ještě o Portál občana, díky němuž lidé vyřídí řadu věcí z domova, včetně placení za služby. Stránky jsou druhým realizovaným krokem ke zlepšení komunikace s občany. Prvním krokem bylo spuštění Mobilního rozhlasu, který funguje už delší dobu, třetím bude zmíněný Portál občana.
Bylo pro nás důležité, abychom získali web, který umožní občanům rychleji se oriantovat v obsahu a pokud možno snížit počet prokliků, který je nutný k vyhledání potřebné informace, vyřízení požadavku nebo zaplacení poplatků. Na webu jsou jednoduše naleznutelné záznamy z jednání zastupitelstva.
Zjednodušujeme a šetříme Váš čas
Další výrazné zlepšení nabídky má přijít s Portálem občana. Lidé díky němu napřímo zaplatí poplatky za odpad, zábory pozemků či poplatky za psy. Dále budou moci řešit různé životní situace na matrice, jako je narození dítěte, změna jména či rodinného stavu. Vyřizovat by měly jít také žádosti o sportovní nebo kulturní dotace.
Jaký bude další vývoj?
Plánuje se zavedení jednotné evropské identity e-ID očekává se, že až 80 procent všech obyvatel Evropské unie přestane od roku 2030 používat plastové kartičky a papírové dokumenty, protože všechny budou v mobilu.
Člověk se tak na jedno kliknutí v mobilním telefonu dostane k rodnému listu, na bankovní účet nebo k poplatku za odpad. Podle nás je digitalizace nesmírně důležitá, protože postupně můžeme redukovat počet úředníků v daných agendách a díky automatizaci vyřizování posílat ušetřené peníze daňových poplatníků do jiných oblastí.
Jiří Jaroš, radní pro IT a eGoverment